Alla inlägg under januari 2015

Av Marie-Anne Peterson - 14 januari 2015 20:54

Idag har jag inte varit på bra humör. Inte igår heller. Det är inte kul. Jag kan inte skylla på någoning. Har haft en fin helg. Varit hos Birgitta i Skövde. Av henne fick jag några sköna timmar på spa i födelsedags present med räkor, vitt vin,rostat bröd och sen slappa framför TV:n med fötterna på bordet som final. Jätteskönt. God mat och kärleksfullt bemötande när jag var hemma igen, En lugn och skön söndag, I måndags var jag på tupperwereträff och hade trevligt, Vi fick världens godaste chokladkaka. Receptet fick jag också så den kakan kommer att bli en hit här hemma så småningom. Och igår var jag på födelsedagsfest hos Monica tillsammans med goda glada väninnor.

Vi blev bjudna på god mat och gott vin. Glada skratt och skön stämning bjöd vi alla på. Kan någon fatta att jag är på dåligt humör när jag har det så bra. Det är bara inte klokt.

Visst ser det härligt ut. Bra betyg till värdinnan, tallrikarna är tomma.


Idag har jag hämtat bilen från verkstaden så nu kan jag bromsa igen och vara trygg . Positivt. Jag har städat och bakat Rimbobullar. Positivt. Bullarna jäste inte som jag ville.. Vad hade jag väntat migt??? Fått stryk i yatzy, två ggr. SUUURT.

I kväll ska jag vältra mig i självömkan och vara missnöjd med och tjurig på allt. Bara leta efter elände och gotta mig i allt som jag kan gnälla över. Husets herre är inte hemma så jag behöver inte bekymra mig över att han får det tråkigt och lida av misstämning (heter det så)på grund av mig. Det har han fått göra mer eller mindre två dagar nu så det borde räcka.

Jag försökte flörta med honom och bjuda på kaffe i eftermiddags. När jag tog upp ämnet: Mitt humör var hans kmmentar att jag kan vara lite ettrig ibland. Det var lindrigt sagt. Mina egna ord passar inte för en dam att sätta på pränt.

I morgon ska jag besiktga bilen. Undrar hur den dagen kommer att bli???????? 

Av Marie-Anne Peterson - 2 januari 2015 21:55

Nyårshelgen är också över. Den gick lika fort som julhelgen. Även om nostalgin griper tag i mig med jämna mellanrum och gör mig en aning gråtmild vid de här högtiderna så är ändå festkänslan den som vinner. I år firade vi tjugofemårig bröllopsdag. Silverbröllop......Helt otroligt. Vart har åren tagit vägen???


Firade gjorde vi tillsammans med goda vänner och bjöds på god mat och dryck. Det nya året välkomnade vi framför TV:n och nyårsklockorna med ackompanjemang till djudet och synen av alla nyårsraker som lyste upp himlen och också speglade sig i vattnet utanför värdparets hem. Det gjorde firandet extra festligt.

Vi fortsatte att fira hemma på nyårsdagen. När nyårskonserten började stod bordet dukat med räkor, gravad lax och god ost med tillbehör. Givetvis hade vi bubbel i glasen. I år blev det inte någon gratinerad hummer till nyårskonserten. Den fick vänta till kvällens middag.

Som grädde på moset lyssnade vi nyårsdagens vintrpratare, Lars Lerin. Han kan inte bara hantera färg och pensel han vet också hur man använder orden och kan berätta på ett sätt som gör att jag inte vill missa ett ord av det han säger.

Det blev många goda skratt samtidigt som det blev tillfälle till eftertanke. Att också hans musikval var helt i min sak gjordehela programmet till en fin stund. Finns det någon Lars Lerins fan club ska jag bli medlem.

Priset i en golftävling som jag hade turen att vinna var hans bok " Naturlära". Gissa om jag är glad för den. Det är en upplevelse varje gång jag tittar i den. 


Som avslutning  på dagen blev det middag  med make och en god väninna. En film hann vi också se innan John Blund kom på besök.

 

Av Marie-Anne Peterson - 2 januari 2015 12:01

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards